10 نكته كليدي براي رشد كسب و كار اينترنتي جديد شما
نوشته شده توسط : حسین کناره

10 نكته كليدي براي رشد كسب و كار اينترنتي جديد شما

آمارها نشان از رشد روزافزون كسب و كارهاي اينترنتي نوپا دارد و اين بدان معني است كه اكنون بهترين زمان براي شروع يك كسب كار اينترنتي است، كه مي تواند از طريق طراحي وب سايت، طراحي اپليكيشن و ... باشد. اگر در حال شروع يك بيزنس اينترنتي هستيد، مطمئن شويد كه عناصر زير را در كسب و كار خود رعايت مي كنيد.
مقدمه:
در كسب و كار اينترنتي ، زنجيره اي از مراحل وجود دارد كه شما مي توانيد براي تضمين موفقيتتان هنگام راه اندازي يك كسب و كار اينترنتي از آنها الگوبرداري كنيد. اين موارد حاصل تجربه افرادي است كه در زمينه كسب و كار اينترنتي فعاليت و تجربه داشته اند و طعم شكستها و پيروزي هاي اين راه را چشيده اند.. در كسب و كار اينترنتي يك سري عناصر وجود دارد كه هميشه پابرجا است و اگر اين اصول را رعايت كنيد موفق خواهيد شد.
1- هدف ،قرار دادن دقيق مخاطبان :
فروش و بيزنس اينترنتي با دو عامل در دسترس بودن و تكرار ،رابطه مستقيم دارد. در واقع كسب و كار شما بايد به صورت مداوم در دسترس مخاطبان اصلي شما باشد تا اين مخاطبان به مشتريان شما تبديل شوند.
2- ساخت محتواي با كيفيت و به موقع :
منظور از محتواي با كيفيت، مقالاتي است كه باعث جذب مجدد مخاطبين براي بازگشت به وب سايت يا اپليكيشن موبايل شما است. همچنين اين مقالات توسط موتورهاي جستجو قضاوت مي شوند ( از طريق بازديدها و آمارها). پيوستگي و سرعت در ارائه مقالات جديد باعث رشد سئو سايت شما و در نتيجه رشد روز افزون مخاطبان خواهد شد.
3- دسترسي حرفه اي و سريع به خواسته هاي مخاطب :
با استفاده از تجربه و دانش شركتهاي طراحي وبسايت و موبايل اپليكيشن شما مي توانيد دسترسي مخاطبانتان را به مطالب و محصولات مورد نيازشان كمتر كنيد ( با كمتر كردن تعداد كليكها و جذاب تر كردن صفحات وب سايت و موبايل اپليكيشن از طريق ابزارهاي تحليل سئو) كه اين امر باعث جذابيت بيشتر كسب و كار شما براي مخاطبان و مشتريان مي شود.
4- سرمايه گزاري در خصوص قابليتهاي موبايل :
استفاده از موبايل ها به قدري رشد كرده است كه آمار بازديد سايت شما توسط موبايل ها و تبلت ها بيش از كامپيوترها و لب تاپها خواهد بود. اين امر اهميت سرمايه گذاري و تمركز شما را در خصوص قابليتهاي موبايل نشان مي دهد. از راهكارهاي اين زمينه مي توان به ساخت موبايل اپليكيشن، طراحي سايت موبايل، طراحي وب سايت ريسپانسيو و ... اشاره نمود.
5- ارائه راهكارهاي فروش :
معرفي و هدايت مخاطبان براي رسيدن به مرحله خريد بسيار مهم است. ارائه محصولات با اطلاعات كافي براي مقايسه، دسته بندي مناسب براي خدمات و محصولات و حتي معرفي آدرس كسب و كارتان در موقعيت مناسب از جمله راهكارهاي فروش مي باشند. ايجاد مسابقات آنلاين، ارائه تخفيفها و ... از موارد بازاريابي و فروش مي باشند كه تاثير بسيار در موفقيت كسب و كار شما دارند.
6- ايجاد اشتراك براي مخاطبان :
عضويت مخاطبانتان در وب سايت و يا خبرنامه و ... از موارد بسيار مهم و تاثير گذار است. با استفاده از اين روش شما مي توانيد بانكي از اطلاعات مشتريانتان بدست آوريد كه همواره در خصوص اطلاعات، خدمات و محصولات شما پيگيري كرده اند. در موارد پيشرفته تر شما مي توانيد با راه اندازي باشگاه مشتريان، موارد جذاب تر از قبيل تخفيف ها، جوايز و قرعه كشي نيز به وب سايت و يا موبايل اپليكيشن خود اضافه نموده و از بازگشت مداوم مخاطبان بهره بيشتري ببريد.
7- سئو :
همانطور كه پيشتر نيز چندين بار اشاره شد سئو در رشد كسب و كار شما نقش مهمي ايفا مي كند. سئو به معني بهينه سازي موتورهاي جستجو(جستجوگرها) ، وقتي شما مطلبي در سايت خود درج مي كنيد موتورهاي جستجو از طريق الگوريتم هاي خود اين مطلب را پيدا كرده و در نتايج خود نشان مي دهند مانند گوگل كه نتايج را به مشتريان نشان مي دهد و از اين طريق مشتريان به وب سايت شما مي آيند. سئو بسيار مهم مي باشد زيرا بايد مطمئن شد تا مشتريان با جستجوي كلمات مرتبط به وب سايت يا فروشگاه شما هدايت شوند.
8- رقابت :
رقباي خود را هميشه تحت نظر بگيريد ببينيد آنها چه پروسه هايي را طي كردند تا موفق شوند و با دقت به ضعف هاي آنها توجه كنيد و در وب سايت خود اين ضعف ها را بر طرف كنيد تا به چشم كاربران بياييد.
9- طراحي وب سايت و موبايل اپليكيشن قوي :
حس و نگاه اولي كه به وب سايت و موبايل اپليكيشن شما مي شود مهم است.چند گزينه وجود دارد اگر شما تجربه اي نداريد بهتر است سايت و موبايل اپليكيشن خود را به صورت سفارشي به شركت هاي حرفه اي سفارش دهيد تا بهترين نتيجه را در زمينه فروش آنلاين بدست آوريد.
10- نظرسنجي :
درج نظرات و انتقادات و … به‌صورت آنلاين بر شيوه خريد مردم به‌صورت آنلاين تأثيرگذار است. به‌عنوان‌مثال، 71 درصد از مصرف‌كنندگان اعتقاددارند كه در زمان خريد كردن محصولاتي در دسته لوازم الكترونيك، لوازم خانه و لوازم دكوري و … استفاده از اين نظرات آنلاين براي آن‌ها حـيـاتي است. اما در رابطه با خريداران خانم، 85 درصد از آن‌ها تصور مي‌كنند كه توجه به اين نظرات در زمان خريد هر محصولي به‌صورت آنلاين بسيار لازم و ضروري است. درواقع مي‌توان گفت كه تنها 1 درصد از مصرف‌كنندگان هيچ اعتقادي به استفاده و توجه به اين نظرات در فضاي آنلاين ندارند.
جمع بندي :
اينترنت خيلي سريع رشد و تغيير مي كند اما اصول شروع و رشد يك كسب و كار اينترنتي موفق بطور كلي تغيير نخواهد كرد. اگر به تازگي يك كسب و كار اينترنتي را راه اندازي كرده ايد، به اين مراحل پايبند باشيد. اگر شما مدتي است كه يك كسب و كار اينترنتي داريد اما موفقيت مطلوبي كسب نكرده ايد، يك بررسي سريع انجام دهيد و ببينيد آيا مرحله اي وجود دارد كه ناديده گرفته باشيد. شما نمي توانيد در مورد اين اصول اشتباه كنيد. يك روز هم كه زودتر كسب و كار اينترنتي خودتان را راه اندازي كنيد امكان دارد يك روز زودتر به درآمد و موفقيت مطلوب خود برسيد..




:: برچسب‌ها: ریسپانسیو , طراحی سایت , طراحی وب سایت , طراحی وبسایت ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: